27 de maig 2017

Una Contrabandistes (Adrall-Adrall)

Aquest cop hem fet una Contrabandistes circular, sortida i arribada a Adrall a l'Alt Urgell.
Són passades les nou quan iniciem la sortida direcció a la Seu d'Urgell per pujar a Calbinyà on agafem pista cap a Andorra.
Des de les sis del matí que estem llevats i com la gana comença a fer força fem parada al Coll de Jou a esmorzar una mica.
Les vistes des de la zona són d'agrair, el dia és assolellat i fa pinta que farà força calor.
Seguim cap al refugi per les Bordes d'Escàs per continuar cap al Pic Negre, tot pujant el Jimny sembla que fa una mica el burro, potser està cansat de tant pujar.
Parada al Pic Negre a fer les fotografies de rigor i fruir una mica de les vistes.
Cap al Clam de Claró a veure la T1, uns dels camins està ple de neu i sembla que no podrem passar, mitja volta i a seguir per l'altre.
La furgoneta Volkswagen està plena de pintades, pintades de publicitat de tallers, grups i empreses relacionades amb el món del 4x4, no m'agrada, durant més de trenta anys s'ha conservat intacta i ara en quatre dies una colla que tindrien de donar exemple, l'han omplert de pintades.
Ja que som aquí aprofitem per buscar el geocatxe que hi ha amagat en aquesta zona.
Fins a la Rabassa per fer carretera cap a Os de Civís per Sant Julià de Loira, això si, una parada a una benzinera a fer una mica de benzina que el Jimny gasta molt i té un dipòsit molt petit.
Fins al Coll de Conflent per pista una mica pedregosa i amb una mica de pols.
Una parada al Coll a estirar una mica les cames i gaudir de la tranquil·litat de la zona, una colla de ciclistes i una parella que han pujat amb una Vespa fa estona que ho fan.
Com comença a ser hora de dinar fem parada a les Bordes de Conflent, al costat d'un rierol i a l'ombra que el sol apreta fort.
Amb la panxa plena seguim direcció a la creu de Bedet per baixar cap a Santa Magdalena, on fem parada una estona junt amb una colla de 4x4 francesos.
Ja som a Sant Joan de l'Erm, parada i reunió a veure què fem, anem una mica tard i cal decidir per on seguim.
Al final decidim seguir el track previst cap a la Torreta de l'Orri, sembla que han arranjat el camí, l'última vegada que hi vàrem passar estava força malament.
Volíem fer la tornada per la Portella però hi ha una raconada de neu que talla el camí, com és molt tard i no podem perdre temps fem mitja volta cap a la Basseta fins a retrobar la ruta clàssica cap al Port del Cantó.
La ruta prevista passa per Argestues i Noves de Segre però com anem tard i ens queden més de dues hores de carretera fins a casa decidim donar la ruta per acabada en tocar l'N-260.
Molt bona ruta, més de 150 km amb zones i paisatges de "encanto" que diuen.